CINE EI – CO TO TAKIEGO?

CINE EI – CO TO TAKIEGO?

Co to jest tryb Cine EI? Czy przyda nam się do czegoś w pracy z kamerą? Czy powinniśmy się martwić czy cieszyć gdy wchodzimy w ten tryb? Zawiłości Cine EI przeanalizujemy w poniższym tekście, korzystając z popularnej kamery Sony FS7. Jednak, tryb Cine EI nie jest...
TRZY RAWY KAMERY

TRZY RAWY KAMERY

W ogólnym obiegu informacji zapis RAW to panaceum na wszystkie bolączki operatorskie. Zapis RAW może więcej i wybacza błędy. Trzeba pracować w RAW-ie, bo tak robią profesjonaliści. Czy tak rzeczywiście jest? Przekonajmy się…   Tekst: Jerzy Rudziński Poniższy...
CO WIDAĆ W PROJEKCJI?

CO WIDAĆ W PROJEKCJI?

Czy zastanawialiście się nad tym jakiej rozdzielczości obraz widzimy przed sobą w codziennym życiu? Czy to 4K, 8K czy może tylko 2K? Z dr. inż. Marcinem Witkowskim z Wydziału Mechatroniki Politechniki Warszawskiej rozmawiamy na temat widzenia, postrzegania szczegółow...
ALEXA LF – KRÓTKO I NA TEMAT

ALEXA LF – KRÓTKO I NA TEMAT

Łukasz Baka wprowadził nas wspaniale w świat plastyki filmu wielkoformatowego artykułem „Droga kinematografii do wielkiego formatu”. Zwrócił uwagę na nowe możliwości kreacyjne, jakie dają kamery wielkoformatowe. Przyjzyjmy się  kamerze Alexa LF, jej matrycy,...
VOD: VIĘCEJ I OD RAZU

VOD: VIĘCEJ I OD RAZU

Historia filmów na życzenie rozpoczęła się prawdopodobnie już wtedy, gdy kino zaczęło być postrzegane jako coś więcej niż tylko jarmarczna rozrywka. Minęło wiele lat i sposoby dostarczania filmów pod strzechy przeszły przez wiele faz, by stać się dzisiaj powszechnym...
KAMERA VENICE 2 – JAK DO TEGO DOSZŁO?

KAMERA VENICE 2 – JAK DO TEGO DOSZŁO?

Światowa premiera kamery Venice 2 odbyła się podczas tegorocznego festiwalu Energa Camerimage w Toruniu. Sony już wcześniej zapowiedziało, że wkrótce pojawi się „coś”, jednak nikt w praktyce nie wiedział, co to może oznaczać. Zdecydowana większość osób która...
Droga kinematografii do wielkiego formatu

Droga kinematografii do wielkiego formatu

Systemy rejestracji wielkoformatowej pojawiły się już w latach 50. Renesans, który przeżywa wielki format, skłania do refleksji: co sprawia, że jego plastyka jest tak wyjątkowa? Czy są jakieś tajemnice o których warto w kontekście wielkego formatu wspomnieć? A może to...
Podwodne kino gatunkowe

Podwodne kino gatunkowe

Głębia oceanu to jedno z najbardziej ekscytujących miejsc na Ziemi. A rozwój technologii i odkrycia naukowe ostatnich lat pozwoliły zobaczyć podwodny świat na nowo. Nie umknęło to uwadze filmowców, którzy – niejednokrotnie po raz pierwszy w historii – zarejestrowali...
WARSZTAT SOFA

WARSZTAT SOFA

Wyjątkowy warsztat koncepcyjny dla absolwentów SOFA Uczestnicy międzynarodowego programu szkoleniowego SOFA – School of Film Advancement omawiali w trakcie listopadowego warszawskiego e-wydarzenia różne aspekty współczesnej branży filmowej, skupiając się na...
Montażownia to miejsce sekretne

Montażownia to miejsce sekretne

Monika Willi jest stałą montażystką filmów Michaela Haneke. Pracuje z nim od 2001 roku. Zmontowała m.in. „Pianistkę”, „Białą wstążkę”, „Czas wilka”, „Funny Games”, „Miłość” i „Happy End”. Willi stale montowała także filmy zmarłego w 2014 roku Michaela Glawoggera....