Cinerama
70 lat temu odbyła się piewrsza projekcja Cineramy, szerokoekranowego systemu, prooplasty nowoczesnej projekcji panoramicznej.
Greenscreen
Przepis na sukces jest prosty: kamera + kolorowe tło + obrazy do wkluczowania + klucz = efekt.
Spokojnie, to tylko film
Z Andrzejem J. Jaroszewiczem, wybitnym autorem zdjęć
filmowych, rozmawiamy o jego karierze, filmach, podejściu do
świata i światła; o jego notatkach i o wieloletniej współpracy
z Andrzejem Żuławskim.
Czy Shrek odzyska spokój na bagnie?
Jak napisać dobry punkt zwrotny, co w filmie powinno stać się przed nim, a co po nim? Jak umiejętnie wykorzystać go do ustawienia całej fabuły – od ekspozycji do kulminacji?
CINE EI – CO TO TAKIEGO?
Co to jest tryb Cine EI? Czy przyda nam się do czegoś w pracy z kamerą? Czy powinniśmy się martwić czy cieszyć gdy wchodzimy w ten tryb? Zawiłości Cine EI przeanalizujemy w poniższym tekście, korzystając z popularnej kamery Sony FS7.
TRZY RAWY KAMERY
Czy zapis RAW to panaceum na wszystkie bolączki operatorskie? Czy zawsze jest potrzebny? Jak „rozgryźć” RAW?
CO WIDAĆ W PROJEKCJI?
Czy wiecie w jakiej rozdzielczości pracuje wasze oko? Czy widzimy w 8K, 4K czy może tylko 2K?
ALEXA LF – KRÓTKO I NA TEMAT
O charakterystyce i konsekwencjach użycia pełnoklatkowego przetwornika na przykładzie kamery Alexa LF.
VOD: VIĘCEJ I OD RAZU
VOD – Video na życzenie. Jak to kiedyś było i jak jest teraz. Krótka historia oglądania filmów w domu.
KAMERA VENICE 2 – JAK DO TEGO DOSZŁO?
Co się musiało stać by Sony wyprodukowało kamerę Venice 2? Nowa kamera, nowe parametry, nowe możliwości.