Cinerama

Cinerama

70 lat temu odbyła się piewrsza projekcja Cineramy, szerokoekranowego systemu, prooplasty nowoczesnej projekcji panoramicznej.

Greenscreen

Greenscreen

Przepis na sukces jest prosty: kamera + kolorowe tło + obrazy do wkluczowania + klucz = efekt.

Spokojnie, to tylko film

Spokojnie, to tylko film

Z Andrzejem J. Jaroszewiczem, wybitnym autorem zdjęć
filmowych, rozmawiamy o jego karierze, filmach, podejściu do
świata i światła; o jego notatkach i o wieloletniej współpracy
z Andrzejem Żuławskim.

Czy Shrek odzyska spokój na bagnie?

Czy Shrek odzyska spokój na bagnie?

Jak napisać dobry punkt zwrotny, co w filmie powinno stać się przed nim, a co po nim? Jak umiejętnie wykorzystać go do ustawienia całej fabuły – od ekspozycji do kulminacji?

CINE EI – CO TO TAKIEGO?

CINE EI – CO TO TAKIEGO?

Co to jest tryb Cine EI? Czy przyda nam się do czegoś w pracy z kamerą? Czy powinniśmy się martwić czy cieszyć gdy wchodzimy w ten tryb? Zawiłości Cine EI przeanalizujemy w poniższym tekście, korzystając z popularnej kamery Sony FS7.

TRZY RAWY KAMERY

TRZY RAWY KAMERY

Czy zapis RAW to panaceum na wszystkie bolączki operatorskie? Czy zawsze jest potrzebny? Jak „rozgryźć” RAW?