Spokojnie, to tylko film
Z Andrzejem J. Jaroszewiczem, wybitnym autorem zdjęć
filmowych, rozmawiamy o jego karierze, filmach, podejściu do
świata i światła; o jego notatkach i o wieloletniej współpracy
z Andrzejem Żuławskim.
Czy Shrek odzyska spokój na bagnie?
Jak napisać dobry punkt zwrotny, co w filmie powinno stać się przed nim, a co po nim? Jak umiejętnie wykorzystać go do ustawienia całej fabuły – od ekspozycji do kulminacji?
CINE EI – CO TO TAKIEGO?
Co to jest tryb Cine EI? Czy przyda nam się do czegoś w pracy z kamerą? Czy powinniśmy się martwić czy cieszyć gdy wchodzimy w ten tryb? Zawiłości Cine EI przeanalizujemy w poniższym tekście, korzystając z popularnej kamery Sony FS7.
TRZY RAWY KAMERY
Czy zapis RAW to panaceum na wszystkie bolączki operatorskie? Czy zawsze jest potrzebny? Jak „rozgryźć” RAW?
CO WIDAĆ W PROJEKCJI?
Czy wiecie w jakiej rozdzielczości pracuje wasze oko? Czy widzimy w 8K, 4K czy może tylko 2K?
ALEXA LF – KRÓTKO I NA TEMAT
O charakterystyce i konsekwencjach użycia pełnoklatkowego przetwornika na przykładzie kamery Alexa LF.
VOD: VIĘCEJ I OD RAZU
VOD – Video na życzenie. Jak to kiedyś było i jak jest teraz. Krótka historia oglądania filmów w domu.
KAMERA VENICE 2 – JAK DO TEGO DOSZŁO?
Co się musiało stać by Sony wyprodukowało kamerę Venice 2? Nowa kamera, nowe parametry, nowe możliwości.
Droga kinematografii do wielkiego formatu
Czy wielkoformatowe przetworniki zmienią kino? Co kryją w sobie i czy rzeczywiście mają to „coś”, co powoduje, że oglądamy inną jakość?
Podwodne kino gatunkowe
Głębia oceanu to jedno z najbardziej ekscytujących miejsc na Ziemi. A rozwój technologii i odkrycia naukowe ostatnich lat pozwoliły zobaczyć podwodny świat na nowo.