Książka Iluminacja. Cyfrowa kamera – analogowy świat jest kontynuacją książki Oświecenie. Analogowe światło – cyfrowa kamera. Omawiana tematyka jest na bardziej zaawansowanym poziomie, jednak podawana w możliwe prosty sposób.

To obszerny, praktyczny podręcznik przeznaczony dla osób ze świata filmu, zainteresowanych zaawansowanymi zagadnieniami technologicznymi mającymi praktyczne zastosowanie w codziennej pracy na planie filmowym. Zarówno dla operatorów filmowych jak i dla pracowników technicznych blisko współpracujących z pionem operatorskim. Książka jest skierowana również do tych twórców i techników, którzy samodzielnie lub w mniejszych grupach realizują swoje filmy. Producenci filmowi również znajdą w niej odpowiedzi na nurtujące ich pytania związane z szeroko rozumianą filozofią pracy nowoczesnych urządzeń filmowych w kontekście możliwości realizacyjnych.

W książce omawiane są zagadnienia technologiczne najbardziej nurtujące twórców i techników filmowych, takie jak: jak naprawdę czuła jest kamera; co to jest RAW; jak poprawnie eksponować obraz w różnych sytuacjach ekspozycyjnych; co to jest i jak działa DUAL ISO; jak rozumieć i tworzyć LUT-y; jak uporać się ze złożonymi opcjami menu w kamerach różnych producentów; czego unikać i jak sobie radzić w nieoczywistych sytuacjach zdjęciowych; jak czytać wykresy, tablice testowe, oscyloskop i wektoroskop…

Książka Iluminacja. Cyfrowa kamera – analogowy świat tworzy idealny tandem z książką Oświecenie. Analogowe światło – cyfrowa kamera, do przeczytania której również gorąco zachęcamy.

Książka „Oświecenie. Analogowe światło – cyfrowa kamera” jest obszernym podręcznikiem dla szeroko rozumianej grupy czytelników blisko związanej z filmem: zarówno dla operatorów filmowych, pracowników technicznych, producentów, studentów szkół filmowych i artystycznych jak i wszystkich tych którzy chcą pogłębić swoja wiedzę na temat światła, koloru, kamer i szeroko rozumianej cyfrowej technologii filmowej.

W bardzo przystępny sposób tłumaczy zawiłe zagadnienia z którymi filmowcy spotykają się na co dzień w pracy na planie filmowym. To książka również dla artystów którzy czują się mniej pewnie w świecie technologii filmowej i chcieliby ją lepiej zrozumieć. Dzięki przyswojonej wiedzy będą mogli zdecydowanie łatwiej porozumiewać się z osobami z bardziej technicznych działów i poszerzyć swoje pole kreacji.

Autorzy książki: Filip Kovčin, Piotr Kucia i Jerzy Rudziński pracowali nad książką ponad rok. Książka jest bogato ilustrowana i napisana zwyczajnym, codziennym językiem. Tłumaczy zawiłe zagadnienia w sposób prosty.

Polecamy!

Redakcja FilmPRO

Książka jest do kupienia od ręki w księgarni Miejscownik. Tygiel Kulturalny w Katowicach przy ul. Warszawskiej 28 (koło Szkoły Filmowej), w wypożyczalni sprzętu LittleBeast w Warszawie przy ul. Racławickiej 5/3 oraz w firmie Creativetools w Warszawie przy ulicy Rumianej 108a.

Patronami medialnymi książki zostały: Filmowe Centrum Festowalove, Film&TV Kamera, Kino, Legalna Kultura, Stowarzyszenie Filmowców Polskich, EnergaCAMERIMAGE, Optyczne.pl, StRuNa oraz WP. Dziękujemy!

 

 

Historyczny wymiar 3D

Historyczny wymiar 3D

Od zarania kino starało się ukazać na ekranie trzeci wymiar. Malarze przez wieki starali się wydobyć głębie obrazu za pomocą technik malarskich. Mieli ten sam „problem" co późniejsi filmowcy – jak wydobyć głębię? Jakie pomysły na pokazanie trzeciego wymiaru mieli...

Montaż z innej planety

Montaż z innej planety

Arcydzieło Andrzeja Żuławskiego „Na Srebrnym Globie" posiada niezatrzymywalną siłę, która nie starzeje się. Przyglądamy się jednemu z elementów, tworzącym owo wspaniałe, niepowtarzalne dzieło. Poniższy tekst jest  skrótem tekstu, który ukazał się na łamach...

Gdzie jest mój kolor?

Gdzie jest mój kolor?

Czy wszyscy widzimy barwy tak samo, czy nie? Czy wszystkie osoby, które pozytywnie przechodzą przez test Ishihary widzą dokładnie te same odcienie w sposób identyczny? A jak odzwierciedlanie barw wygląda w produkcji i postprodukcji? Na czym możemy polegać? Tekst:...

Partnerzy: